SEO – OPTIMIZACIJA

Optimizacija za tražilice je ključni korak koji će Vaš sadržaj učiniti pronalažljivim od strane klijenata. Nakon analiziranja djelatnosti Vaše tvrtke, odabiremo odgovarajuće ključne riječi koje će voditi posjetitelje do Vaših stranica. Optimizacijom stranica možete biti među prvima na tražilicama i poboljšati svoje poslovanje. Oborite konkurenciju i osvojite potpunu pažnju na webu!


Optimizacija web stranice (eng. Search engine optimization – SEO) za internet tražilice sastoji se od niza strategija koje su usmjerene ka podizanju organske posjećenosti stranice kroz povećanje ranga na rezultatima pretraživanja za ciljane ključne riječi. Što je bolje pozicionirana web stranica na rezultatima pretrage internet tražilica za željene ključne riječi to je veći broj organskih (besplatnih) posjeta i time se povećava broj potencijalnih konverzija u kupce ili klijente

Prvi i osnovni korak u SEO optimizaciji je “On Page” optimizacija koja obuhvaća meta tagove, alt tagove, title tagove, strong i h1, odnosno tagove naslova. Ukratko onaj dio vaše stranice na kojeg bootovi obračaju pozornost, a to je HTML koji je vama kao krajnjem korisniku nečitljiv u takvom formatu. Ako je vaša web stranica ima dobro odrađenu On Page optimizaciju i naravno kvalitetan sadržaj učinili ste značajan korak u povećanju posjećenosti. Bez dobro odrađene On Page optimizacije vaša internet stranica neće postići dobre rezultate na tražilicama.
Off page optimizacija posao je koji se radi nakon napravljene on page SEO optimizacije. Pri nevelikoj konkurenciji za određenu ključnu riječ, pogotovo kod nas trenutno, čak i nije nužna, ali ako ciljate na neku zasićenu tržišnu nišu, prepunu konkurencije, off page optimizacija je obavezna.

Off page optimizacija je, jednostavnim rječnikom rečeno, izgradnja linkova s drugih sajtova prema Vašoj web stranici. Generalno, što više tih backlinkova, tim bolje za Vaš sajt i posao. No, i tu postoje “kvake” tj. što Google voli, a što ne.

Naziv domene

Ključna riječ (odnosno popularna riječ koju ljudi upisuju u tražilicu) u nazivu domene može prilično doprinijeti poziciji na tražilicama. Nitko nemože sto posto tvrditi u kojoj mjeri to doprinosi ili ne doprinosi poziciji jer pretraživači ljubomorno čuvaju svoje algoritme i ne izlaze sa detaljima u javnost. Daju samo općenite smjernice. Također redovito mijenjaju svoje algoritme tako da nitko osim samih tražilica nemože znati da li će neki elementi koje sad koristimo u optimizaciji jednog dana postati nebitni.

Title

Naslov stranice koji se nalazi unutar “title” taga i prikazuje se uglavnom u gornjem desnom uglu browsera je jako važan. Ključna riječ koja se nalazi u tom naslovu mora jasno opisivati sadržaj same stranice. U protivnom će tražilice “smatrati” da podmećete ključne riječi koje Vam ne pripadaju samo da bi stekli popularnost i zbog toga Vas mogu degradirati ili izbaciti sa pretraživanja.

Meta description

Meta description je kratki opis koji može doprinijeti Vašoj poziciji, ali ne nužno. Taj opis uglavnom koristi tražilicama kako bi prezentirali Vašu stranicu u pravom svjetlu. Zato taj opis često bude ispod Vaše domene kod pretraživanja. Tražilice mogu postaviti i neki drugi opis uzet sa Vaše stranice ukoliko to njihovi algoritmi zahtijevaju.

H1 Naslov

To je naslov unutar h1 taga koji bi se trebao nalaziti u gornjem dijelu stranice i jasno opisivati sadržaj. Naslov unutar h1 taga bi trebao biti različit na svim stranicama. Trebao bi postojati samo jedan naslov unutar h1 taga na stranici. Taj naslov mora biti obavezno napisan za korisnike stranice, a ne tražilice. Ipak treba uzeti obzir i tražilice te po mogućnosti ubaciti neku od popularnih ključnih riječi koja vjerno opisuje sadržaj na stranici.

Sadržaj

Sadržaj treba biti originalan jer tražilice ne vole duple stranice. Treba biti bogat, zanimljiv, koristan i sadržavati ključne riječi. Možete se služiti i strong tagom kako bi naglasili koju ključnu riječ, ali nikako ne smijete pretjerivati. Sve mora izgledati prirodno i čitljivo posjetiteljima.

Alt i title tag

Kad dodajete slike na stranicu svakako upisujte zamjenski tekst unutar alt taga i naslov slike unutar title taga. Upišite ključne riječi koje jasno opisuju te slike. Ukoliko to napravite kako treba slike će pomoći u pozicioniranju stranice, a isto tako se mogu samostalno pretraživati klikom na opciju slike koju imaju tražilice.

Menu

Izbornik treba povezati sve stranice kako bi im posjetitelji mogli što lakše pristupiti. Također poveznice u meniju trebaju sadržavati ključne riječi koje jasno opisuju sadržaj. Važno je da do linkova sa bitnim ključnim riječima posjetitelj može doći kroz svega jedan ili dva klika.

SEO friendly url-s

URL-ovi na Vašoj stranici trebaju biti čitki, što kraći i sadržavati ključne riječi. To se postiže sa rewrite htaccess opcijama i CMS sustavom koji Vam omogućava da samostalno ažurirate SEO friendly URL. Izbjegavajte specijalne znakove među koje spadaju razmak i hrvatska slova.

Zašto je vašoj prezentaciji potrebna SEO optimizacija?

Bez obzira da li Vaš sajt pruža informacije ili nudi proizvode i usluge, većina posjetitelja će koristiti pretraživače da bi Vas pronašli. Samo mali broj ljudi koji su čuli za Vas, tražiti će vas po adresi sajta.

Kvalitetnom SEO optimizacijom povećati će se posjećenost Vašeg web sajta, imati će te više poziva i upita, relativno tome će prodaja Vaših usluga ili proizvoda porasti. Budžet koji uložite u SEO optimizaciju sajta višestruko će vam se isplatiti kroz dodatni profit koji ćete ostvariti boljom pozicijom u rezutatima pretrage.

Zbog toga što je Google najdominantniji pretraživač na svijetu (u odnosu na Bing, Yahoo, Baidu, Yandex..,) sa više od 65% udjela u kompletnoj svijetskoj pretrazi, najviše se isplati prilagođavati optimizaciju web sajta Google smjernicama.