SEO – OPTIMIZACIJA
Optimizacija za tražilice je ključni korak koji će Vaš sadržaj učiniti pronalažljivim od strane klijenata. Nakon analiziranja djelatnosti Vaše tvrtke, odabiremo odgovarajuće ključne riječi koje će voditi posjetitelje do Vaših stranica. Optimizacijom stranica možete biti među prvima na tražilicama i poboljšati svoje poslovanje. Oborite konkurenciju i osvojite potpunu pažnju na webu!
Optimizacija web stranice (eng. Search engine optimization – SEO) za internet tražilice sastoji se od niza strategija koje su usmjerene ka podizanju organske posjećenosti stranice kroz povećanje ranga na rezultatima pretraživanja za ciljane ključne riječi. Što je bolje pozicionirana web stranica na rezultatima pretrage internet tražilica za željene ključne riječi to je veći broj organskih (besplatnih) posjeta i time se povećava broj potencijalnih konverzija u kupce ili klijente

Off page optimizacija je, jednostavnim rječnikom rečeno, izgradnja linkova s drugih sajtova prema Vašoj web stranici. Generalno, što više tih backlinkova, tim bolje za Vaš sajt i posao. No, i tu postoje “kvake” tj. što Google voli, a što ne.
Naziv domene
Ključna riječ (odnosno popularna riječ koju ljudi upisuju u tražilicu) u nazivu domene može prilično doprinijeti poziciji na tražilicama. Nitko nemože sto posto tvrditi u kojoj mjeri to doprinosi ili ne doprinosi poziciji jer pretraživači ljubomorno čuvaju svoje algoritme i ne izlaze sa detaljima u javnost. Daju samo općenite smjernice. Također redovito mijenjaju svoje algoritme tako da nitko osim samih tražilica nemože znati da li će neki elementi koje sad koristimo u optimizaciji jednog dana postati nebitni.
Title
Naslov stranice koji se nalazi unutar “title” taga i prikazuje se uglavnom u gornjem desnom uglu browsera je jako važan. Ključna riječ koja se nalazi u tom naslovu mora jasno opisivati sadržaj same stranice. U protivnom će tražilice “smatrati” da podmećete ključne riječi koje Vam ne pripadaju samo da bi stekli popularnost i zbog toga Vas mogu degradirati ili izbaciti sa pretraživanja.
Meta description
Meta description je kratki opis koji može doprinijeti Vašoj poziciji, ali ne nužno. Taj opis uglavnom koristi tražilicama kako bi prezentirali Vašu stranicu u pravom svjetlu. Zato taj opis često bude ispod Vaše domene kod pretraživanja. Tražilice mogu postaviti i neki drugi opis uzet sa Vaše stranice ukoliko to njihovi algoritmi zahtijevaju.
H1 Naslov
To je naslov unutar h1 taga koji bi se trebao nalaziti u gornjem dijelu stranice i jasno opisivati sadržaj. Naslov unutar h1 taga bi trebao biti različit na svim stranicama. Trebao bi postojati samo jedan naslov unutar h1 taga na stranici. Taj naslov mora biti obavezno napisan za korisnike stranice, a ne tražilice. Ipak treba uzeti obzir i tražilice te po mogućnosti ubaciti neku od popularnih ključnih riječi koja vjerno opisuje sadržaj na stranici.
Sadržaj
Sadržaj treba biti originalan jer tražilice ne vole duple stranice. Treba biti bogat, zanimljiv, koristan i sadržavati ključne riječi. Možete se služiti i strong tagom kako bi naglasili koju ključnu riječ, ali nikako ne smijete pretjerivati. Sve mora izgledati prirodno i čitljivo posjetiteljima.
Alt i title tag
Kad dodajete slike na stranicu svakako upisujte zamjenski tekst unutar alt taga i naslov slike unutar title taga. Upišite ključne riječi koje jasno opisuju te slike. Ukoliko to napravite kako treba slike će pomoći u pozicioniranju stranice, a isto tako se mogu samostalno pretraživati klikom na opciju slike koju imaju tražilice.
Menu
Izbornik treba povezati sve stranice kako bi im posjetitelji mogli što lakše pristupiti. Također poveznice u meniju trebaju sadržavati ključne riječi koje jasno opisuju sadržaj. Važno je da do linkova sa bitnim ključnim riječima posjetitelj može doći kroz svega jedan ili dva klika.
SEO friendly url-s
URL-ovi na Vašoj stranici trebaju biti čitki, što kraći i sadržavati ključne riječi. To se postiže sa rewrite htaccess opcijama i CMS sustavom koji Vam omogućava da samostalno ažurirate SEO friendly URL. Izbjegavajte specijalne znakove među koje spadaju razmak i hrvatska slova.
Zašto je vašoj prezentaciji potrebna SEO optimizacija?
Bez obzira da li Vaš sajt pruža informacije ili nudi proizvode i usluge, većina posjetitelja će koristiti pretraživače da bi Vas pronašli. Samo mali broj ljudi koji su čuli za Vas, tražiti će vas po adresi sajta.
Kvalitetnom SEO optimizacijom povećati će se posjećenost Vašeg web sajta, imati će te više poziva i upita, relativno tome će prodaja Vaših usluga ili proizvoda porasti. Budžet koji uložite u SEO optimizaciju sajta višestruko će vam se isplatiti kroz dodatni profit koji ćete ostvariti boljom pozicijom u rezutatima pretrage.
Zbog toga što je Google najdominantniji pretraživač na svijetu (u odnosu na Bing, Yahoo, Baidu, Yandex..,) sa više od 65% udjela u kompletnoj svijetskoj pretrazi, najviše se isplati prilagođavati optimizaciju web sajta Google smjernicama.
